Anasayfa > Genel > Windows 8 de Çalışmayan Cisco Anyconnect VPN Client için..

Windows 8 de Çalışmayan Cisco Anyconnect VPN Client için..

Bir süredir Windows 8 Consumer Preview kullanıyorum, ufak tefek birkaç şey dışında da gayet memnun olduğumu söyleyebilirim. Beta versiyona denk gelen bir sürüm için gayet başarılı. Hala bir takım eksiklikleri de var tabi ki. Bunlardan biri de şirketime bağlanmak için gereken Cisco Anyconnect VPN client uygulamasının uyumsuzluğu.

Ne yaptıysam VPN Client uygulamasını Windows 8 de çalıştıramadım. Sürekli şirket dışında olduğum için de VPN client la zaman zaman şirkete bağlanmam (genellikle masraflarımı yazmak için🙂 ) gerekiyor.

Sonra aklıma bir fikir geldi.. Uygulamanın Windows 7 de çalıştığını biliyorum. Madem Windows 8 de çalıştıramıyorum, o zaman Windows 7 de çalıştırırım. İyi de , aynı makinede hem Windows 8 hem de Windows 7 kurup kullanmak çok zahmetli.. O zaman Windows 8 in nimetlerinden Hyper-V içinde bir Windows 7 açıp VPN ihtiyacımı onun üzerinden karşılayabilir miyim diyerek ilerlemeye başladım.

Önce Windows 8 içindeki Hyper-V servisini aktif etmem gerekti. Control Panel (Settings)– Programs And Features – Turn Windows Features On Or Off yoluyla Hyper-V özelliğini aktifleştirerek işe başladım. Servisin çalışması için 2 kez bilgisayarı baştan başlatmam gerekti.

Hyper-V özelliği aktif hale geldikten sonra sıfırdan bir Windows 7 kurmamak için daha önceki Windows 7 sanal makinelerimden birini Windows 8 de ki Hyper-V servisine import ettim.

Sonrasında Virtual Switch Manager üzerinden sanal makinelerin dışarıya hem kablosuz hem de kablolu adaptörleri kullanacak 2 network oluşturdum. Aslında ihtiyacım olan sadece kablosuz networkten dışarı çıkmasını sağlamaktı ama daha önceki Hyper-v tecrübelerimden bunun için network adaptörleri arasında Bridge oluşturmam gerektiğini bildiğimden gerekirse kabloluyu da kullanırım diyerek böyle bir işlem yaptım.

İşin ilginç yanı , sanal makineye kablosuz adaptörü kullan dedikten sonra Windows otomatik olarak Bridge işlemini gerçekleştirdi. Bunu da network adaptörlerine baktığımda gördüm..

Geriye kalan işlem sanal makine özelliklerinden bu networkü kullan demekti.

Hem fiziksel hem de sanal makinedeki bağlantıyı test ettikten sonra Cisco Anyconnect VPN Client ı kurup gereken bilgilerimi girdim. Ve nihayet çalıştığını gördüm…

Küçük bir soruna uzun bir çözüm de olsa Windows 8 in Hyper-V servisi benim çok işimi görecek gibi geliyor.

Windows 8 kullanmaya devam etmem için bir neden daha..

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

